زمینه و هدف: تعیین اولویتها نقش مهمی در مدیریت پژوهشهای حوزه سلامت کشورها دارد. اهمیت آن در زمانی که با محدودیت منابع مالی و انسانی مواجه هستیم، دوچندان می گردد. این مطالعه با هدف تدوین اولویت های پژوهشی مراکز اورژانس بیمارستانهای آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهر زنجان در سال1394 انجام شد. روش بررسی: در این مطالعه روش سه مرحلهای دلفی، با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند تعداد 44 نفر متشکل از مدیر گروههای اورژانس، اعضای هیات علمی پزشکی و پرستاری اورژانس، مسئول بخشهای اورژانس، سرپرستاران بخشهای اورژانس و سوپروایزرهای آموزشی بیمارستانها و پزشکان، پرستاران و ماماهای دارای حداقل یک سال سابقه کار در بخش اورژانس انتخاب شدند. مطالعه در سه راند متوالی انجام و دادههای کیفی باروش تحلیل محتوی و دادههای کمی با آمار توصیفی و نرم افزار SPSS Ver.22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها: نتایج تحلیل کیفی و کمی دادههای راندهای سهگانه منجر به 51 موضوع پژوهشی دارای اولویت در سه حیطه آموزشی (16 موضوع)، مدیریتی (26 موضوع) و بالینی (9 موضوع) گردید و مورد اجماع قرار گرفت. نتیجهگیری: اولویتهای پژوهشی تدوین شده می تواند ذینفعان مطالعه را در انتخاب موضوعات و تمرکز بر فعالیت های پژوهشی آینده راهنمایی نماید. همچنین تخصیص منابع و بودجه های پژوهشی را هدفمند نماید.